Deklaracja dostępności
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Krasnymstawie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.straz.krasnystaw.pl.
- Data publikacji strony internetowej : 10 grudnia 2012 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji : 19 marca 2025 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Treści nieobjęte przepisami
- Zamieszczone na stronie informacje, w postaci artykułów lub załączników, nie są dostępne cyfrowo w całości, ponieważ nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
- Zamieszczone na stronie filmy nie posiadają napisów dla osób Głuchych, pochodzą z innych źródeł, mają tylko charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 30 października 2020 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 19 marca 2025 r.
Deklaracja sporządzona na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
- Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
- W prawym górnym rogu strony komendy, zainstalowana jest wtyczka ułatwiająca dostęp do strony osobom ze szczególnymi potrzebami tj. opcja: powiększ tekst, pomniejsz tekst, skala szarości, wysoki kontrast, odwrócony kontrast, podświetlenie tła, podkreśl linki, czytelna czcionka.
- Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab (dalej) i Shift+TAB (wstecz).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do koordynatora ds. dostępności. Osobą kontaktową jest Magdalena Kozorys e-mail: mkozorys@straz.krasnystaw.pl lub telefonicznie 82 576 2555.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej
- Adres: ul. Poniatowskiego 10, 22-300 Krasnystaw
- e-mail: kp_krasnystaw@straz.lublin.pl
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Krasnymstawie
Poniatowskiego 10
22-300 Krasnystaw
Wejście do komendy znajduje się od ulicy Poniatowskiego. Przy wejściu do budynku komendy jak i wjeździe na plac znajduje się domofon.
Przed budynkiem na palcu wewnętrznym wydzielono i oznakowano miejsce dla osób z niepełnosprawnością – wjazd na plac wewnętrzny po kontakcie telefonicznym z Dyżurnym Stanowiska Kierowania Komendanta Powiatowego PSP w Krasnymstawie pod nr tel. (82)5760150 lub przez domofon.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie braila ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: https://straz.krasnystaw.pl/koordynator-ds-dostepnosci/
- Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): https://straz.krasnystaw.pl/wp-content/uploads/2021/09/Tekst-latwy-do-czytania-ETR.pdf
- Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): https://straz.krasnystaw.pl/tlumacz-jezyka-migowego/
- W komendzie można skorzystać z tłumacza on-line przeznaczonego dla osób niesłyszących dostępnego na stronie internetowej Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Krasnymstawie. Należy kliknąć w piktogram na górze strony. Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu.
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Krasnymstawie dysponuje przenośną pętlą indukcyjną umożliwiającą obsługę osób słabosłyszących.